7 powodów, dla których nikt nie czyta Twojego bloga

| 12:15 Dodaj komentarz
Założyłeś bloga, bo tak wypada, bo wyczytałeś, że to pomaga i... cisza. Nikt tego nie czyta, tłumy nie walą na Twoją stronę. Dlaczego? Oto 7 powodów, dla których nikt nie czyta Twojego bloga.

  1. Twój blog jest zbyt nowy.


Internet to miliardy informacji co minutę. Skąd ktoś ma wiedzieć, że powstał nowy blog? Pochwal się przed światem swoim dziełem! Dołącz do innych blogerów, do grup zainteresowań, postaw na przyjaciół. Komentuj tematycznie podobne wpisy na podobnych tematycznie blogach. Udzielaj się w serwisach społecznościowych (Linkedin, Facebook, Twitter), nie reklamuj, ale informuj potencjalnie zainteresowanych o tym, że powstał nowy blog z interesującej ich branży. new blog. Nie bój się pytać o poradę doświadczonych blogerów.




  1. Masz ogromną konkurencję w swojej branży.


Zapewne blogujesz na temat tego, co Cię interesuje, na czym się znasz, albo też stawiasz na swoją zawodową niszę. Niestety, inni też na to wpadli i to przed Tobą. Pogódź się z tym, że nawet pozornie bardzo niszowe tematy są już "obłożone" i to przez prawdziwych ekspertów.




  1. Potencjalni Czytelnicy nie potrafią Cię znaleźć.


Niestety, często dzieje się tak dlatego, że sam nie zadbałeś o to, by łatwo było Cię odszukać. Gdzie i w jaki sposób ogłosiłeś istnienie swojego bloga? Czy stworzyłeś już system linków zwrotnych, prowadzących do najważniejszych stron bloga? Czy użyłeś właściwych słów kluczowych? Czy posiadasz profile w serwisach społecznościowych? Budujesz sieć znajomości z osobami z branży? Jeśli nie, to wybacz, ale jak mam Cię znaleźć w powodzi innych, podobnych blogów?




  1. Publikujesz, ale się nie dzielisz.


Napisałeś kolejnego cudownego posta. Cudownie. Ale może podzieliłbyś się tą cudowną wiadomością z innymi? Nie musisz się nawet specjalnie męczyć - w tym celu wymyślono przyciski na strony www, umożliwiające popularne "lajkowanie", "szerowanie", dzielenie się treścią w serwisach społecznościowych czy w mailu do przyjaciela. Mamy nawet systemy umożliwiające automatyczne dzielenie się treścią na innych platformach. Ale co do takich, automatycznych rozwiązań, zdania są podzielone. W każdym razie - możesz! Dlaczego zatem tego nie robisz?




  1. Publikujesz nieregularnie, a kolejne wpisy dzieli zbyt duży odstęp czasu.


Masz bloga. Fajnie. Nawet czasami coś na nim publikujesz. Genialne! Ale kiedy? Jak często? W jakie dni tygodnia? W jakich godzinach? Tak, tak, to nie żart - to wszystko ma ogromny wpływ na "postrzeganie"  Twojego bloga przez  Czytelników i wyszukiwarki, na przyciągnięcie Czytelników i pozyskanie wiernych Czytelników. Wchodzę na bloga regularnie, kiedy wiem, że np. co poniedziałek znajdę na nim nowy wpis, prawda? Jeżeli wchodzę w poniedziałki i widzę wpis sprzed miesięcy, w następnym tygodniu już się na nim nie pojawię. Bo po co? Co z tego, że opublikujesz coś za dwa tygodnie. Mnie już tam nie będzie.




  1. Nie oferujesz systemu subskrypcji lub powiadamiania o nowościach.


Newsletter, biuletyn, powiadamianie o nowych wpisach, to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zainteresowania blogiem. Oczywiście, taki system musi istnieć, musi być zaimplementowany na stronie. Muszę go łatwo znaleźć i w łatwy sposób się do niego zapisać. Jeżeli otrzymam biuletyn z ciekawymi nagłówkami, na pewno kliknę i zajrzę na bloga, by dowiedzieć się więcej.




  1. Niewystarczające informacje o blogu i/lub Autorze  


To coś, co łatwo może Ci umknąć podczas tworzenia bloga. Jasne, zrozumiałe informacje na temat bloga i jego Autora. O czym jest blog? Po co i dla kogo jest tworzony? Kto jest jego Autorem? Ludzie lubią wiedzieć więcej, a już szczególnie o innych ludziach. Strona "O mnie" (lub coś w tym stylu), to podstawa każdego bloga! Wyjaśnij również jasno, o czym piszesz, dla kogo i po co. Pisanie sobie a muzom może i jest fajne, ale możesz też pisać do szuflady i nie zaśmiecać internetu.


Podsumowanie. Oto podstawy, które sprawiają, że Twojego bloga nikt nie odwiedza




  • Layout strony nieczytelny, przeładowany, archaiczny, tekst trudno się czyta

  • Błędy gramatyczne i/lub stylistyczne

  • Treść nie jest informacyjna, nie niesie żadnej wartości, nie jest przydatna, nudna

  • Nie jest jasne przesłanie wpisu

  • Artykuły są zbyt długie lub zbyt krótkie, nie podzielone na przejrzystą strukturę

  • Tytuły nie przyciągają uwagi


A Państwo? Popełniacie te błędy?

Dziewczyny laptop

źródło: https://exploreb2b.com/articles/7-more-reasons-why-no-one-is-reading-your-blog
Nowszy post Starszy post Strona główna