5 minut dziennie na budowanie marki!

| 13:18 Dodaj komentarz
Tak, wystarczy poświęcić 5 minut dziennie na budowanie osobistej marki! Choć brzmi to, jak cudowna recepta, jest to do zrobienia. Oczywiście, musi to być produktywnie i efektywnie spędzone pięć minut, z działaniami starannie zaplanowanymi i prowadzonymi zgodnie z zawczasu przyjętą strategią. Oto lista rzeczy, które możesz, a raczej powinieneś robić codziennie, a które nie powinny Ci zająć więcej, niż tytułowe pięć minut.

1. Buduj sieć kontaktów.
Stwórz arkusz kalkulacyjny w Excel-u lub w dokumentach Google. Wypełnij go nazwiskami i namiarami do osób z twojej branży. Dzięki temu stworzysz bazę danych kontaktów, które mogą być pomocne, kiedy będziesz musiał prosić o radę czy kontakt do innej osoby z kręgu znajomych. Za każdym razem, kiedy korzystasz z Twitter'a, LinkedIn, branżowego bloga, pamiętaj by dodać kontakt do swojej nowo stworzonej bazy danych. Nawet, jeżeli będą to 2-3 nazwiska dziennie, z czasem stworzysz naprawdę mocną i przydatną bazę danych.

2. Wyślij wiadomość na Twitter'a.
Nie martw się, że media społecznościowe pochłoną cię bez reszty. Wystarczy, że poświęcisz pięć minut dziennie na tweetnięcie kilku wartościowych informacji z twojej branży czy nowości dotyczących twojej firmy. To wystarczy. Jeśli informacja będzie interesująca, a co lepsze - pomocna na osób, które cię obserwują, na pewno doczeka się odzewu.

3. Zrewiduj swoje cele.
Czasami naprawdę trudno się skupić, jeżeli staramy... skupić się za bardzo. Tak, tak bardzo wpatrzeni jesteśmy w Cel przez duże C, że rozpływa nam się prawdziwa idea. Zapominamy, za czym tak naprawdę gonimy? Warto poświęcić chwilę dziennie na zrewidowanie celów i sformułowanie ich na nowo.

4. Co tydzień nowy cel.
Co poniedziałek (lub w niedzielę) zapisz nowy cel na nowy tydzień. Może to być jedno duże zadanie, związane z rozwojem marki, mogą to być małe cele, jak wysłanie do kogoś maila czy ważne spotkanie. Pozwoli ci to skoncentrować się na zadaniu, a także bardziej zmotywować współpracowników.

5. Dodawaj komentarze na blogach.
Kolejnym, dobrym sposobem na budowanie relacji jest komunikowanie się z blogerami. Czytając jakiś artykuł czy wpis na blogu firmowym nie wahaj się go skomentować! Nie zajmie ci to wiele czasu, a pokaże, że żywo interesujesz się tym, co dzieje się w twojej branży. Docenisz również czyjąś pracę, a to może zaowocować nowymi, ciekawymi kontaktami.

6. Odpowiedz na pytanie na Quora.
Quora to ogromny serwis o ogromnych możliwościach. Najważniejszą zaletą udzielania w nim odpowiedzi jest to, że budujesz prestiż marki, a także stawiasz się w pozycji eksperta w danej dziedzinie. Nie musi to być od razu cały elaborat! Wystarczy kilka celnych uwag, drobna podpowiedź czy pomoc, która dowodzi jednak, że po prostu wiesz o czym piszesz.

A jaki jest twój ulubiony, szybki i prosty sposób na codzienne budowanie marki? Podziel się z nami proszę w komentarzu.

goals

 
Nowszy post Starszy post Strona główna