Dlaczego musisz wydawać pieniądze na reklamy na Facebooku

| 08:05 Dodaj komentarz

Facebook jest największy, Facebook jest darmowy, każde dziecko potrafi obsługiwać Facebook'a, a zatem dlaczego musisz wydawać pieniądze na reklamy na Facebooku?


Odpowiedź jest prosta: ze względu na nieocenione możliwości targetowania! Firmy nie płacą za samą obecność marki, płacą za to, by ze swoim przekazem trafić do konkretnej, sprecyzowanej grupy odbiorców. Płatne reklamy to idealne rozwiązanie dla wszystkich firm B2C, mniejsze zastosowanie ma w przypadku firm B2B. Prześledźmy to na konkretnych przykładach.


Powiedzmy, że prowadzisz firmę z branży modowej, sklep, hurtownię, platformę projektantów mody. W związku z nowym algorytmem Facebook'a treści publikowane na Twojej tablicy mają szansę dotrzeć do niewielkiej liczby fanów, nie wspominając już o pozostałych użytkownikach Facebook'a. Natomiast korzystając z narzędzi dostępnych podczas tworzenia reklam masz szansę dokładnie sprecyzować, do jakiej grupy odbiorców ma trafić Twoja reklama.


Przykładowe możliwości targetowania to:




  • Lokalizacja

  • Wiek

  • Płeć

  • Zainteresowania

  • Wykształcenie

  • Zawód

  • Lajki – polubione marki, książki, muzyka, sport, film, itd.

  • Aplikacje

  • Grupy

  • Urządzenia mobilne

  • Zachowania zakupowe

  • Podróże





Jak widać, dzięki tym przykładowym narzędziom jesteś w stanie stworzyć reklamę, która nie trafi w próżnię, ale bezpośrednio do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą, a więc potencjalnych klientów.


Oczywiście, dostępne narzędzia trzeba umiejętnie wykorzystać. Tak, by nie wyrzucić pieniędzy w błoto. I tu już nie wystarczy wiedza na poziomie uczennicy, która wrzuca na "fejsa" obrazki z wakacji.  Ale od czego wyspecjalizowane agencje social media? Jeżeli skorzystasz z usług takiej agencji, bez wątpienia będą to najlepiej zainwestowane pieniądze w media społecznościowe.

Nowszy post Starszy post Strona główna