Long Tail + HitTail = Sukces

| 16:37 Dodaj komentarz
/English version below/

Co to jest Long tail (długi ogon)?

Marketingowcom, specjalistom od pozycjonowania SEO i SERP tłumaczyć na pewno nie trzeba. Ale podajmy jedną z definicji. Długi ogon oznacza rozbudowaną frazę składającą się z kilku słów kluczowych, pod którą optymalizuje się dany tekst/ witrynę internetową.

Wiadomo, że większa część odwiedzin naszych serwisów pochodzi z wyszukiwarek. Internauci poszukujący dokładnie takiej strony wpisują w wyszukiwarkę długi ogon, nie ogólne słowa kluczowe. Użytkownicy o wiele częściej niż wpisywać ogólne słowa kluczowe w pole wyszukiwarki wpisują całe zdanie, zaczynające się, np. od: “W jaki sposób…?”, czy “Jak…?” albo dokładnie opisujące interesujący ich produkt czy usługę.

Długi ogon zyskuje na popularności, ponieważ znacznie łatwiej jest uplasować się wyżej w SERP i pokonać konkurencję stosując długi ogon, niż ogólne słowa kluczowe.

Długi ogon jest istotny również dlatego, że odwiedzający daną stronę stanowią idealną grupę docelową, a zatem grupę Twoich potencjalnych klientów.

Każdy długi ogon powinien mieć poświęconą co najmniej jedną podstronę z nasyconą tą frazą treścią. Dobrze jest zawierać długi ogon w adresie URL podstrony. Dzięki dodaniu długiego ogona do listy słów kluczowych już istniejącej, liczba odwiedzin serwisu może tylko wzrosnąć.

Długi Ogon to wartościowy ruch na Twoją stronę

Pozycjonowanie szerokie polega na pozycjonowaniu bardzo dużej ilości fraz i słów kluczowych dopasowanych do oferty całej witryny. Słowa kluczowe jakie najczęściej stosuje się przy tego typu pozycjonowaniu charakteryzują się mniejszą konkurencyjnością, są bardziej konkretne i niszowe. Mimo tego, skorzystanie z pozycjonowania szerokiego powoduje dużą ilość wejść na stronę użytkowników konkretnie zainteresowanych ofertą.

Z badań nad skutecznością pozycjonowania szerokiego wynika, że ok 70-80 proc. osiąganego zysku z inwestycji generują słowa z długiego ogona. Pozycjonowanie szerokie jest idealnym rozwiązaniem dla firm posiadających rozbudowane serwisy lub sklepy internetowe, albowiem niemal bezpośrednio przekłada się na dotarcie tylko do najbardziej zainteresowanych konkretnym produktem konsumentów, wygenerowanie dużego ruchu na stronie, szybsze osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania gdyż spadki pozycji pojedynczych słów, nie wpływają w sposób znaczący na wynik ogólny.

Weźmy prosty przykład:

Jeżeli szukam w swojej okolicy – na Górnym Śląsku – agencji PR specjalizującej się w obsłudze marek modowych, nie wpiszę w wyszukiwarkę:

agencja PR

ale raczej:

agencja fashion PR Górny Śląsk

I to jest właśnie przykład frazy z długiego ogona, dzięki której trafiam dokładnie na taką stronę, jaka mnie interesuje.

Jak znaleźć swój idealny Długi Ogon?

Znalezienie swojego własnego długiego ogona nie należy do łatwych. Różnego rodzaju dostępne narzędzia nie zawsze potrafią nam jednoznacznie wskazać idealne frazy, część propozycji występuje również wyłącznie sezonowo (np. moda na jesień, stylizacje na jesień, stylizacje jesienne). Do tej pory największą pomocą dla pozycjonerów były takie darmowe narzędzia, jak chociażby narzędzie do propozycji słów kluczowych Adwords, Google AdWords Keywords Suggestion Tool czy Google Trends.

Niedawno odkryłem jednak narzędzie HitTail (płatne, z wersją darmową), które o niebo przewyższa wspomiane wyżej narzędzia Google. Dlaczego? Podstawowa i chyba najważniejsza jego zaleta jest taka, że nie tylko wyszukuje w naszej witrynie wartościowe frazy z długiego ogona, ale od razu podaje rady, które mogą wzmocnić pozycję naszej strony, np. sugerują nam pisanie artykułów zawierających wybrane frazy z długiego ogona. Zarówno te najbaardziej wartościowe, jak i średnie czy o znikomym znaczeniu.

Wszystko to w bardzo przyjemnym środowisku użytkownika z doskonałym i kompletnym działem FAQ oraz wsparciem ze strony właścicieli usługi.

Z pomocą przychodzi HitTail

HitTail to serwis, który rekomenduje słowa kluczowe z długiego ogona na podstawie obecnego ruchu do naszej witryny z wyszukiwarek internetowych. HitTail można przez miesiąc używać za darmo, nawet podanie numeru swojej karty kredytowej – jako zabezpieczenie, że założymy tylko jedno konto – do niczego nas nie zobowiązuje. W każdej chwili można usunąć konto (dla każdej zarejestrowanej w serwisie witryny), bez obaw, że cokolwiek zostanie pobrane z naszego konta. Warto jednak najpierw dobrze przetestować usługę, bowiem ma naprawdę nieograniczone możliwości, jeżeli chodzi o wyszukiwanie wartościowych fraz długiego ogona, ustawianie priorytetów czy sugerowanie działań pozycjonujących.

Jak działa?

HitTail importuje słowa kluczowe z naszego konta Google Webmaster Tools, a następnie za pomocą autorskiego, bardzo kompleksowego algorytmu podaję listę fra z długiego ogona, wraz z sugestiami, co do stworzenia strony czy wpisów zawierających wylistowane frazy, które możemy ustawić zgodnie z ich atrakcyjnością, częstotliwością występowania, itp., a co zdecydowanie wpływa na polepszenie naszej pozycji w wyszukiwarkach czy też efektywność kampanii PPC.

W czym HitTail jest lepszy od chociażby Google Analytics? Sekundowe wdrażanie kodu, natychmiastowe działanie, prostota obsługi i zrozumienia (zaledwie 5 zakładek!), możliwość podjęcia natychmiastowej akcji (np. dodanie nowego wpisu pod kątem fraz).

Na plus zaliczyć należy również dedykowane wtyczki (plugin-y) dla tak popularnych systemów, jak Wordpress czy Basecamp, co jeszcze bardziej ułatwia korzystanie z usługi.

Podstawa, to oczywiście, „sugestie”. Po przeanalizowaniu słów kluczowych i fraz HitTail podaje listę, z której wybieramy frazy i dodajemy do listy „Do Zrobienia” (ToDo list). Jest to przydatne do stworzenia wartościowego kontentu dla naszej witryny, zawierającego właśne te, wybrane frazy. Inna możliwość, to zbudowanie z nich linków tekstowych do naszej witryny (anchor text). Można ich także użyć w kampaniach (PPC). Kolejne zastosowanie to użycie sugerowanych fraz w kampaniach emailowych, a nawet stworzenie własnego kalendarza publikacji (editorial calendars).

Jak widać, możliwości są niemalże nieograniczone, a ich wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarkach i pozyskiwanie wartościowego ruchu... naprawdę zdumiewający.

Polecam zresztą przetestować samemu! HitTail znajdziecie tutaj: https://www.hittail.com

Andrzej Kwaśniewski

[caption id="attachment_11884" align="aligncenter" width="1010"]sugestie słów kluczowych / example of keyword suggestions sugestie słów kluczowych / example of keyword suggestions[/caption]

Long Tail – what is it?

In business, long tail is a phrase coined by Chris Anderson, in 2004. Anderson argued that products that are in low demand or have low sales volume can collectively make up a market share that rivals or exceeds the relatively few current bestsellers and blockbusters, but only if the store or distribution channel is large enough.

What is the Long Tail in digital world? What is the Long Tail in reference to search engine optimization and Google?

Basically the Long Tail is a way to describe niche marketing and the way it works on the Internet. Traditionally records, books, movies, and other items were geared towards creating "hits." Stores could only afford to carry the most popular items because they needed enough people in an area to buy their goods in order to recoup their overhead expenses.

The Internet changes that. It allows people to find less popular items and subjects. It turns out that there's profit in those "misses," too. Amazon can sell obscure books, Netflix can rent obscure movies, and iTunes can sell obscure songs. That's all possible because the Internet has taken geographic location out of the equation.

CEO Eric Schmidt said, "The surprising thing about The Long Tail is just how long the tail is, and how many businesses haven't been served by traditional advertising sales," when describing Google strategy in 2005.

If your business depends on people finding your websites in Google, the Long Tail is very important. Rather than focusing on making one Web page the most popular Web page, concentrate on making lots of pages that serve niche markets.

Rather than focus on optimizing your pages for one or two really popular words, try for Long Tail results. There is a lot less competition, and there's still room for popularity and profit.

Long Tail SEO refers to targeting niche specific search keywords which are usually 2 words or more in length. The biggest benefit of going after long tail keywords is that you can start seeing immediate traffic increase because long tail keywords are usually less competitive.

HitTail – useful and easy to use

HitTail is a tracking software that track your website search data for under-performing long tail keywords. Once you put their tracking code on your site, it runs in the background to record search hits and keyword information. Then analyzes all those keywords using their own algorithm to provide you with a list of suggested long tail keywords that you should be able to rank well for. Using the keyword suggestions, you should be able to increase your search traffic fairly easily.

Why it is better than Google Analytics? It is easy to understand (only 5 tabs!), works immediately, its is immediately actionable.

How does it work? HitTail imports your keywords from Google Webmaster Tools and analyzes these phrases through our complex algorithm to give you suggested topics based on the underperforming keywords that you can use to improve your results in search engines. By using the suggestions in new website content, blog posts, or PPC campaigns you can cost effectively improve your search results to attract qualified visitors to your site.

How to Setup HitTail? You can copy the tracking code and paste it in your footer.php file or you can use official Wordpress plugin - simply install and activate as usual (there is a plugin for Basecamp integration, too).

How to Use HitTail to Get Maximum Benefits? Once you have setup HitTail, login to your HitTail dashboard and go to the Suggestions tab. You will see a list of keywords along with the search engines where the traffic is coming from.

Go through the list of keywords and see if your content is related. You can easily tweak/optimize your article or landing page to improve your ranking position for a specific keyword. Sometimes even though you rank for a specific term, the article you have ranking is not the most accurate one. You can use that data to create a new post on your site, so you can provide relevant material to your audience. This will often allow you to move from position 8 to position 1 in a matter of days.

Here at WPBeginner, we use HitTail keyword suggestions to both improve our existing articles and get new post ideas as well. HitTail has an option for you to mark the keyword in the To-Do list. Once completed, you can mark it as done.

They also have the option where you can pay them to write an article related to the keyword.

So, HitTail provides suggestions that can help boost your positions in search results and therefore deliver more qualified visitors to your website. You can also use these suggestions in any number of ways including cost effective pay per click (PPC) campaigns, blog editorial calendars, and focused messaging for your website or email marketing.

The functionality it offers is amazing, and it is really helping everybody grow the blog or even e-commerce site.

If you want to increase your organic search traffic, then you have to start working on your long-tail keyword strategy and working with HitTail.

I would recommend to test yourself! HitTail: https://www.hittail.com

Andrzej Kwaśniewski

[caption id="attachment_11883" align="aligncenter" width="650"]bardzo dobra, wyczerpująca sekcja FAQ /  very good, comprehensive FAQ section bardzo dobra, wyczerpująca sekcja FAQ /
very good, comprehensive FAQ section[/caption]
Nowszy post Starszy post Strona główna