30 minut dziennie na marketing w mediach społecznościowych

| 02:32 Dodaj komentarz
Możliwości marketingu w mediach społecznościowych jest tak wiele, a czasu tak mało. Szczególnie w przypadku zagonionego biznesmena, marketingowca czy twórcy startup'u. Wystarczy jednak spędzić pół godzinki dziennie - efektywnie! - by nasze działania przyniosły efekty.

Skup się na jednej platformie.
Jeżeli jesteś obecny na każdej możliwej platformie społecznościowej, to nie ma szans, żebyś każdą "obsłużył" tak, jak na to zasługuje. Zapewne wszędzie publikujesz te same posty, korzystając z którejś z automatycznych metod, a tym samym - robisz więcej złego, niż dobrego. Lepiej skup się na jednej, najważniejszej dla Ciebie platformie. Sprawdź statystyki, kto korzysta z jakiej sieci, sprawdź, gdzie znajdziesz swoich potencjalnych klientów. Dla przykładu, jeżeli Twój target to matki w wieku 18-49 lat z klasy średniej - zainwestuj swój czas w Pinterest. Jeżeli kierujesz swój przekaz do młodych - buduj sieć kontaktów na Instagramie.Zanim zaczniesz działać, sprawdź, gdzie najlepiej "sprzedasz" swój towar.



Słuchaj, co klienci mówią o Twojej firmie.
Wiadomo, że słuchanie jest ważniejsze, niż mówienie. Szczególnie, jeśli mowa o Twojej firmie. Wsłuchuj się w to, co mówią o Tobie w mediach społecznościowych. Nieważne, czy będą to pozytywne czy negatywne komentarze - jest to wiedza, jak prowadzić działania marketingowe, a nawet jak budować długofalową strategię całej firmy. Oczywiście, stworzono ku temu odpowiednie narzędzia, tak abyś nie musiał całe dnie spędzać na czytaniu komentarzy czy wpisów. Najprostszym sposobem jest ustawienie Alertów Google, z nazwą firmy jako szukanym słowem kluczowym. Jest także mnóstwo darmowych aplikacji, które ułatwiają "nasłuch" mediów społecznościowych, jak chociażby Hootsuite, Tweetdeck, Social Mention i wiele, wiele innych. Wystarczy poświęcić im 10 minut dziennie, by zorientować się, co w mediach piszczy. 

Zadbaj o stronę wizualną.
Na szczęście, w dzisiejszych czasach nie musisz inwestować w drogą kamerę czy usługi grafika. Wszystko można znaleźć w sieci, albo we własnym... smartfonie. Dla przykładu, takie narzędzia online, jak chociażby PicMonkey czy Canva pozwalają profesjonalnie edytować zdjęcia, kadrować, poprawiać ostrość, dodawać tekst czy tworzyć infografiki. Pamiętaj: jeden obraz wart jest tysiąca słów!

I gotowe! Oto 30-minutowy, przyspieszony zestaw działań na każdy dzień. Oczywiście, nic nie zastąpi dobrze przemyślanej, długofalowej kampanii marketingowej. Ale o tym, przy innej okazji.



Nowszy post Starszy post Strona główna