5 sygnałów wskazujących, że Twój blog firmowy pada

| 16:00 Dodaj komentarz
Zapewne już wiesz, jak ważny jest content marketing, a co za tym idzie, prowadzenie firmowego bloga. Aż 89 procent firm wykorzystujących content marketing w swojej strategii przyznaje, że działania te przynoszą oczekiwane efekty. Czy w Twoim przypadku również?

Jeżeli nie jesteś zadowolony z efektów, sprawdź czy czasem nie występują u Ciebie niebezpieczne sygnały, wskazujące na to, że Twój blog firmowy po prostu... pada.

Brak odwiedzin

Ciężko pisać sobie a muzom. Jeżeli nie masz co najmniej kilku tysięcy odwiedzin miesięcznie, to cała para idzie w gwizdek, a treści, które publikujesz, trafiają w kosmos. Oczywiście, nie tak łatwo o ruch na stronie, wymaga to czasu i wysiłku. Jeżeli jednak po kilku miesiącach działalności nadal nie masz sporej grupy Czytelników, zadaj sobie kilka pytań:
Czy łatwo odnaleźć w wyszukiwarce mojego bloga?
Czy powiadomiłem o istnieniu bloga moich dotychczasowych Klientów, moją "bazę danych"?
Czy dbam o SEO?

Brak zaangażowania

Większość blogerów skupia się wyłącznie na statystykach dotyczących odwiedzin i oglądalności. A to błąd. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, jest zaangażowanie - komentowanie, "lajkowanie", udostępnianie wpisów. Zwróć uwagę na:
  • Udostępnianie w mediach społecznościowych – jak często czytelnicy udostępniają Twoje wpisy w mediach społecznościowych?
  • Komentarze – jak często komentują Twoje wpisy, ile komentarzy przypada średnio na jeden wpis?
Możesz poprawić te wyniki w prosty sposób. Dodaj do wpisów wyraźne ikony serwisów społecznościowych umożliwiające udostępnianie, a w celu wywołania dyskusji zakończ wpis pytaniem. Na zaangażowanie czytelników dobrze wpływa również publikowanie kontrowersyjnych wpisów oraz tekstów na "gorące tematy".

Piszesz tylko o sobie

To jeden z najczęściej występujących błędów na firmowych blogach. piszemy tylko o sobie, o swoim produkcie, usługach, o tym, na czym znamy się najlepiej. Tymczasem musisz pamiętać, że piszesz nie dla siebie, ale dla swoich Czytelników. Najpierw musisz ich dobrze poznać, by przekonać się, co najbardziej ich interesuje, co najbardziej ich angażuje, a dopiero potem pisać. Oczywiście, naturalne jest, że content marketing to też "reklamowanie" swojego produktu. Ale nie reklamowanie nachalne. Pamiętaj, zawsze na pierwszym miejscu jest czytelnik, odbiorca Twojego bloga.

Rzadkie aktualizacje

Jak często powinno się wstawiać posty? To zależy od bloga, jego tematyki  i jego odbiorców. Ale jedno jest pewne - zbyt rzadkie aktualizacje na pewno wpływają negatywnie na odbiór firmowego bloga. Zniechęceni czytelnicy, którzy wciąż widzą te same treści, od tygodnia, od miesięcy, po prostu przestaną zaglądać na Twojego bloga. Częstsze aktualizacje wpływają także na lepszą pozycję w wynikach w wyszukiwarkach.

Brak kontaktu z wpływowymi osobami

Pamiętaj, że nie jesteś samotną wyspą i w Twojej branży na pewno można znaleźć spore grono ekspertów, osób wpływowych, autorytetów. Warto, a nawet należy zadbać o dobre kontakty z nimi. Wpłynie to również na pozytywny sposób postrzeganiua Twojej firmy i bloga. W jaki sposób nawiązać taki kontakt?
  • Poproś takie osoby w pis gościny na Twoim blogu albo wzięcie udziału w dyskusji.
  • Zacytuj ich opinię, chociażby poprzez Twitter'a.
  • Dodaj linka do jakiegoś wartościowego wpisu (a następnie powiadom o tym autora)
A na koniec sprawdź czy Twój blog przeszedł powyższy test?

Jeśli szukasz kogoś, kto poprowadzi profesjonalnie Twojego bloga, zapraszam na stronę z ofertą oraz do kontaktu.

foto: https://stocksnap.io

Nowszy post Starszy post Strona główna