7 prawd na temat Linkedin, które każdy powinien znać

| 08:30 Dodaj komentarz


LinkedIn to jedna z najważniejszych i najpopularniejszych sieci dla profesjonalistów. Ma obecnie ponad 313 milionów użytkowników! To wiedzą wszyscy. Jest jednak kilka prawd rządzących tą siecią społecznościową, o których nie każdy wie. Oto one.

1. Nie każdy ma ochotę należeć do naszej sieci. Nowi użytkownicy Linkedin, podekscytowani możliwościami, jakie ten daje, natychmiast dodają kogo tylko się da do swojej sieci kontaktów zawodowych. Nie każdy jednak ma ochotę nawiązywać znajomości z nieznajomymi. Uszanuj ich prywatność i w profesjonalny sposób poproś o dołączenie do kontaktów.

2. Ludzie oceniają Cię po Twoim profilu. Twój profil, to pierwsza rzecz, którą zobaczą inni użytkownicy. To pierwsze i najważniejsze wrażenie, jakie na nich zrobisz. Dobry profil... co to takiego? Oczywiście, są setki zasad dotyczących budowania dobrego profilu, ale najważniejsze to:

  • Spersonalizowany URL - niech adres do Twojego profilu nie wygląda, jak zbiór przypadkowych literek i cyferek.

  • Upewnij się, że zdjęcie profilowe to profesjonalne ujęcie, na których wyglądasz najlepiej, jak to możliwe.

  • Uzupełnij profil o wszystkie możliwe do dodania szczegóły.

  • Jeśli to możliwe, dodaj osobiste rekomendacje od innych profesjonalistów.

3. Twoja osobista "marka" powinna być traktowana, jak prawdziwa marka. Musisz traktować sam siebie, jak osobistą, personalną markę. Twoje zdjęcia, osobowość, to co pisze, a nawet jak piszesz (język) powinny być spójne, identyczne, stanowić wizerunek marki.

4. Ludzie są wyczuleni na spam i reklamę. Większość ludzi nienawidzi wręcz autoreklamy. Wpisy powinny być konstruowane tak, by dawały ludziom jakąś wartość, były przydatne, a nie były Twoją autoreklamą. Jeżeli tylko ktoś wyczuje spam lub nachalne reklamowanie się, najprawdopodobniej szybko wyrzuci Cię z kontaktów. Bądź wyjątkowy, stwórz swój specyficzny język i niszę, o której piszesz, a nie pisz tylko o sobie i dla siebie.

5. Osobiste kontakty wymagają czasu. Jak i w prawdziwym życiu, nawiązanie osobistych kontaktów, nawiązanie nici porozumienia, a w konsekwencji i współpracy, wymaga czasu. Nie licz na to, że od razu po Twoim pojawieniu się w sieci wszyscy rzucą się do Ciebie z propozycjami. Bądź cierpliwy i konsekwentnie buduj swoją osobistą markę.

6. Siła i potęga tkwi w Grupach. Nie koncentruj się tylko na prywatnych profilach. Prawdziwa siła i potęga tkwi w Grupach tematycznych. To tutaj znajdziesz tematy do dyskusji, w których możesz się wykazać, to tutaj znajdziesz profesjonalistów z Twojej branży, potencjalnych inwestorów, wspólników czy ewentualnych Klientów. Nie staraj się dołączyć do każdej Grupy, na którą tylko natrafisz. Skup się na swojej branży, swojej tematyce, w której czujesz się mocny. Tak, by brać aktywny udział w dyskusjach, a nie tylko przeglądać nagłówki.

7. Spotkania twarzą w twarz wciąż są ważne. Media społecznościowe to wspaniała platforma do nawiązywania nowych kontaktów, ale nie zapominaj, że osobiste, realne spotkania twarzą w twarz wciąż są niezmiernie ważne. Oczywiście, nie zawsze jest to możliwe, chociażby ze względu na dzielące nas odległości, ale kiedy to tylko możliwe - staraj się pielęgnować "na żywo" kontakty nawiązane w sieci.




Nowszy post Starszy post Strona główna