Jak wyróżnić się w sektorze odzieżowym?

| 11:08 Dodaj komentarz
Branża odzieżowa stawia przed przedsiębiorcami spore wyzwanie ze względu na istniejącą w niej dużą konkurencyjność. Jak przyciągnąć satysfakcjonującą liczbę klientów? Jak wyróżnić się spośród setek innych producentów odzieży damskiej i męskiej?

Odzież z pomysłem

Aby sprawić, że klienci będą przychodzić właśnie do nas, a nie do pokrewnych przedsiębiorstw konfekcyjnych, warto stworzyć linię odzieżową, która będzie jednocześnie: stylowa, zgodna z panującymi trendami, dobrze uszyta, wykonana z przedniej jakości tkanin oraz różnorodna. Duża rozpiętość dostępnych rozmiarów to także duży atut. Pamiętajmy również, aby w naszych kolekcjach znajdowały miejsce ciuchy przeznaczone dla rożnych grup wiekowych oraz na różne okazje, te bardziej i mniej formalne.

Pośród modeli nie powinno zabraknąć bardziej klasycznych, jak i nieco wyszukanych, tak aby spełnić oczekiwania większej ilości klientów. Dobry producent odzieży damskiej czy męskiej to taki, który nie ogranicza się do szycia ciuchów prostych, niczym nie wyróżniających się, pozbawionych szyku i dobrego smaku. A niestety tego rodzaju odzieży jest dziś na rynku sporo. Liche materiały i wykończenie, podrabianie stylu innych producentów, szycie ciuchów niegustownych, kiczowatych – te cechy na pewno nie przyciągną do nas klienteli. Dobry styl i własny szlif twórczy to podstawa.

Odzież, która idealnie leży

Moda, szyk, elegancja, nietuzinkowość – wszystko to oczywiście ma znaczenie. Jednak dobra odzież powinna posiadać też inne właściwości. Klienci najbardziej lubią ciuchy, które wygodnie się nosi i takie, które znakomicie leżą na figurze. Dlatego dobry producent odzieży damskiej lub męskiej z całą pewnością nie może oszczędzać na zatrudnieniu dobrego projektanta, który będzie potrafił połączyć ze sobą wszystkie te cechy. Dobry ciuch nie może nigdzie odstawać, uwierać, być nieforemny, mieć nieodpowiednią długość, być źle skrojony. Tymczasem liczni producenci odzieży damskiej oraz męskiej tworzą ciuchy niedopasowane, jakoby zupełnie zapominając o naturalnych proporcjach ludzkiej sylwetki.

Od ogółu do szczegółu

Wśród pań najlepiej sprawdzają się ciuchy, które ładnie podkreślają kobiece walory. Panowie zazwyczaj cenią sobie prostotę, stłumioną kolorystykę, fasony dość luźne, niekrępujące ruchów. Chcąc być producentem odzieży damskiej i męskiej posiadającym zawsze duży rynek zbytu, nie należy kierować się jedynie panującą modą, ale także uniwersalnymi oczekiwaniami klientów. To, że w danym sezonie na topie są obcisłe rurki w jaskrawych kolorach nie oznacza, że powinniśmy rezygnować z szycia normalnych spodni. Pamiętajmy, że odzież nawiązująca do klasycznych fasonów zawsze będzie pożądana przez klientelę.

Szyjąc ciuchy, które mają przyciągnąć dużą ilość klientów, należy troszczyć się o wszystko, począwszy od ogólnego wydźwięku strojów, ich krojów i deseni, a skończywszy na najdrobniejszych detalach. Wszystko powinno być stonowane i gustowne. Można zauważyć, iż niejeden producent odzieży damskiej i męskiej na obecnym rynku zdecydowanie przesadza z ilością dodatków w postaci aplikacji, wstawek, elementów zdobniczych takich jak: dżety, ćwieki, hafty, korale, klamry, itp. Ładny, dopracowany od A do Z ciuch z pewnością trafi w gusta większej ilości osób niż przejaskrawiony, przeładowany dodatkami ubiór.

O czym szczególnie warto pamiętać?

Jeśli postawimy na szycie dobrej jakości, modnych, a zarazem gustownych strojów, mamy dopiero połowę sukcesu w ręku. Nie zapominajmy o właściwie przeprowadzonych działaniach marketingowych, które są nieodzowną kwestią, jeśli chcemy znaleźć pokaźną ilość klientów. Producenci odzieży damskiej i męskiej często kładą za mały nacisk na reklamę, co skutkuje nikłym zainteresowaniem ze strony hurtowników, sklepów, klientów detalicznych. Nie bez przyczyny tak wiele mówi się dziś o znamiennej roli internetu w procesie promowania marki. Odpowiednio zrealizowana kampania marketingowa w sieci potrafi przynieść znakomite rezultaty, jeżeli chodzi o podniesienie sprzedaży odzieży.

Reklama w internecie pozwala na to, aby w stosunkowo szybki i łatwy sposób trafić do klienta nie tylko na gruncie lokalnym, ale i ogólnopolskim lub europejskim. Dlatego też, produkując odzież, zdecydowanie warto skierować działania promocyjne w kierunku sieci internetowej.

Materiał zainspirowała Mara Styl, krajowy producent odzieży damskiej tworzący odzież dla kobiet z klasą.

Nowszy post Starszy post Strona główna