Promocja bloga w mediach społecznościowych. 5 kluczowych elementów

| 08:00 Dodaj komentarz
Jak promować bloga w mediach społecznościowych? Oczywiście, sposobów i metod jest tyle, ile blogów (no, może nie do końca jest to prawda) i ile mediów społecznościowych (to już bliższe prawdy). jest jednak kilka kluczowych elementów, które niemal zawsze się sprawdzają.
  1. Wyjątkowe zaproszenie do przeczytania artykułu

Postem w mediach społecznościowych musisz przekonać czytelnika, by zajrzał na Twojego bloga. Jeżeli wpis będzie mało atrakcyjny, nikogo nie zachęci do kliknięcia. I z drugiej strony - jeżeli w poście w mediach społecznościowych odkryjesz wszystkie tajemnice, to również nie zachęcisz do wejścia na stronę. Po co mam przechodzić przez kolejne strony, skoro wiem już wszystko?
  1. Oddzielny wpis w każdej sieci

Każda sieć społecznościowa ma swoją własną mini kulturę, etykietę, a także specyficzne restrykcje. Dla przykładu, wpisy w sieci Twitter ograniczone są do 140 znaków (powinny być nawet krótsze, by zmieściły się komentarze). Jedne serwisy dopuszczają, a nawet wspierają hashtagi, dla innych znaczek #socialmediatips jest niezrozumiały i wygląda dziwacznie. Dlatego też nie ma nic gorszego niż automatyzacja - automatyczne publikowanie tego samego wpisu we wszystkich sieciach społecznościowych jednocześnie.

foto: picjumbo.com
  1. Odpowiednie linkowanie

We wpisach powinieneś linkować do konkretnego artykułu, a nie do strony głównej czy strony kategorii. Jedynie słusznym jest bezpośredni link do wpisu.
Dla przykładu:
  1. Właściwe hashtagi

Hashtagi to słowa, które możesz dodać ze znakiem # w serwisach Twitter, Facebook, Google+ czy Instagram,które lepiej opisują udostępniane przez Ciebie treści, a Czytelnikom pozwalają szybciej odnaleźć interesujące ich treści. Dla przykładu, dla tego wpisu mogłoby to być: #socialmedia, #socialmediatips czy #blogging.
  1. Wzmianki o innych użytkownikach

We wpisach warto też "tagować", wymieniać nazwy innych użytkowników sieci. Wzmaga to interakcje, buduje sieć kontaktów i wpływa na dobre relacje. Nierzadko można także liczyć na odwzajemnienie, dzięki czemu "rośnie" wartość i naszej marki.W większości sieci można tagować poprzez dodanie do nazwy użytkownika znaczka @, dla przykładu: @FashionAndrePR -  tu: nazwa użytkownika w serwisie Twitter.
Nowszy post Starszy post Strona główna