10 sieci społecznościowych dla biznesu

| 09:30 Dodaj komentarz
Nie marnuj czasu na zabawę w media społecznościowe! Nie musisz być wszędzie, tym bardziej, że i tak się nie rozdwoisz ani nie rozmnożysz przez pączkowanie, by ogarnąć wszystkie sieci jednocześnie.  Wybierz te platformy, które najlepiej pasują do Twojego biznesu! Oto krótki przegląd najważniejszych.
1. Facebook. Dla wielu to praktycznie synonim sieci społecznościowej. Miejsce, gdzie możesz spotkać starych przyjaciół i rodzinę, dzielić się zdjęciami, linkami i statusami. Facebook to jednak i znakomite miejsce do prowadzenia biznesu. Pomimo, że coraz częściej słychać narzekania, że to sieć dla młodych, dzielących się fotkami i głupawymi opisami, Facebook wciąż jest potęgą, której nie możesz lekceważyć i po prostu... musisz tam być. Siła tkwiąca w fanach służbowego profilu marki jest naprawdę nie do przecenienia.
2. Twitter. Prawdopodobnie najprostsza w użyciu z sieci społecznościowych - pozwala na dodawanie wpisów ograniczonych do 140 znaków, ale ostatnio jedna z najzabawniejszych i najbardziej interesujących. Wszystko przez nowe narzędzia, takie jak Vine (opisane poniżej), Meerkat czy Periscope oraz coraz większą rolę obrazków w serwisie. Do niedawna służyła praktycznie wyłącznie do publikowania krótkich komunikatów, najważniejszych wiadomości w skrócie, aktualizacji na bieżąco. Teraz staje się siecią coraz bardziej "obrazkową" i multimedialną. Nie bez znaczenia jest fakt, iż swoje oficjalne profile na Twitterze, na dodatek na bieżąco aktualizowane, mają politycy, głowy państw, celebryci, muzycy, aktorzy. Miliony kont, miliardy wiadomości dziennie - tej sieci nie sposób pominąć w prowadzeniu nowoczesnego biznesu..
3. LinkedIn. Biznesowa podstawa i sama śmietanka. Sieć dla profesjonalistów, której głównym celem jest nawiązywanie i podtrzymywanie biznesowych kontaktów.  Wspaniała platforma, jeśli chodzi o komunikację pomiędzy marką a klientem, pomiędzy kontrahentami i partnerami biznesowymi, oferowanie i poszukiwanie pracy, a także publikację biznesowych aktualizacji. Posiadanie profilu na LinkedIn, to jak mawiają, absolutne must have każdego przedsiębiorcy!
4. YouTube. Platforma udostępniająca wideo, znana również jako druga na świecie największa i najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka w sieci. Znakomita platforma dla publikowania klipów produktowych, filmików typu "jak to zrobić", wideorelacja z firmowych event'ów i prezentacji. 
5. Google+. Przez wielu niedoceniana (o czym więcej w innym miejscu) potężna sieć społecznościowa. Niedoceniana, bowiem samo Google lekko gubi się w tym, co, kiedy i jak chce tak naprawdę zaoferować użytkownikowi.  Wystartowała dość późno, przez co siłą rzeczy odstawała od konkurencja. Z drugiej strony potężna, już choćby z samego faktu, iż stoi za nią potęgą Google. W odróżnieniu od powyższych sieci, nastawiona bardziej na większe treści, niż tylko publikacja statusu czy linków. Użytkownicy Google+ (w większości mężczyźni) wolą dłuższe teksty od przysłowiowych zdjęć kotków czy piesków, których pełno chociażby na Facebooku. Google+ umożliwia prowadzenie profili prywatnych, jak i stron firmowych, grupowanie znajomych i obserwatorów w tzw. Kręgi, dodawanie zdjęć do albumów, zaś ostatnią nowinką wprowadzoną przez sieć są tzw. Kolekcje - umożliwiające grupowanie wpisów tematycznie, na podobieństwo tablic Pinteresta (więcej o tej platformie poniżej).
6. Pinterest. Serwis "obrazkowy" umożliwiający tzw. przypinanie zdjęć z dnia na dzień wyrasta na prawdziwą potęgę świata mediów społecznościowych. Powoli dorównuje swoją popularnością Facebookowi. Umożliwia grupowanie zdjęć na tzw. Tablicach, przypinanie bezpośrednio ze strony (znakomita okazja do promowania swoich produktów), korzystają z niego w większości użytkownicy tabletów oraz kobiety. Uwaga! Użytkownicy Pinteresta właśnie pod jego wpływem najczęściej podejmują decyzje zakupowe!
7. Instagram. Kolejny serwis "obrazkowy", zdominowany przez marki modowe, projektantów mody, blogerów, modelki, celebrytów i miłośników... fotografowania jedzenia. Umożliwia szybkie dodawanie zdjęć bezpośrednio z tabletu czy smartfona, oznaczanie ich hashtagami oraz oznaczanie osób na zdjęciach. Profile wielu światowych marek dowodzą, że jest również wyjątkowo skuteczny, jeżeli chodzi o prowadzenie działań marketingowych w sieci. Podobnie, jak Pinterest, zdominowany przez kobiety.
8. Vine. Serwis umożliwia publikowanie oraz oglądanie krótkich, 6-sekundowych filmików.  Uważasz, że 6 sekund to niewiele? Zobacz, jak robią to giganci, największe marki, które publikują niesamowite wideo, następnie wielokrotnie udostępniane i "lajkowane". W serwisie dominują wirale i memy. Niezapomniane, przesyłane dalej, a zatem to wielka szansa na zaistnienie w sieci dla Twojej marki.
9. Tumblr. Platformowa mikroblogowa wypełniona multimediami, takimi jak zdjęcia czy krótkie filmiki wideo. Specyficzna natura sieci sprawia, że jest to idealne miejsce do publikacji GIF’ów i tym podobnych, krótkich form, które mają szansę stać się prawdziwym "wiralem". Serwis głownie opanowany przez ludzi młodych.
10. Snapchat. Sieć, której popularność dla wielu jest ogromnym zaskoczeniem. Dlaczego? Otóż w czasach powszechnego, internetowego ekshibicjonizmu, kiedy to chcemy pokazać jak najwięcej i na zawsze, Snapchat oferuje jedynie... chwilowe doznania. Umożliwia zrobienie zdjęcia, dodanie do niego tekstu i wysłanie do odbiorców z określonym dostępem czasowym. Po tym czasie - zdjęcie magicznie znika z sieci. I koniec. Jak się okazuje, jest z tym sporo zabawy, a i marketingowcy mogą sporo Snapchatem zamieszać.
Krótkie podsumowanie.
Ponad połowa marketingowców (54%) za najważniejszą platformę uznaje Facebooka. Na kolejnych miejscach uplasowały się: LinkedIn (17%), Twitter (12%), a następnie platformy blogowe (8%). 
A w twoim przypadku? Która platforma sprawdza się najlepiej?

Nowszy post Starszy post Strona główna