11 zasad budowania planu marketingowego dla mediów społecznościowych

| 09:00 Dodaj komentarz
Czas przejść na wyższy poziom, prawda? Koniec z chaotycznie dodawanymi wpisami, aktualizacją mediów od czasu do czasu, robieniem wszystko na łapu capu. Czas na poważną strategię, na stworzenie planu marketingowego specjalnie na potrzeby mediów społecznościowych. 

Oczywiście, chciałbyś, żeby taki plan:
  • Nie rozbił Ci banku, ani nie zapełnił 24 godzin dziennie przez 7 dni w tygodniu przez resztę Twojego życia
  • Rozsławił Twoją markę we wszystkich możliwych mediach
  • Aha, i oczywiście, przekształcił wszystkich pozyskanych fanów w lojalnych na wiecznośc konsumentów?
Ok, spróbujmy. Oto 11 zasad budowania planu marketingowego dla mediów społecznościowych. Niestety, z góry uprzedzam: nie gwarantuję, że jest to plan:
  • Darmowy lub tani
  • Nie wymaga nakładów pracy
  • Da od razu mega efekty, np. w postaci większej ilości fanów
W zamian obiecuję, że:
  • Przyniesie efekty długofalowe
  • Nauczy Cię, jak kreować wizerunek marki w mediach społecznościowych
  • Rozwinie twoją sieć zawodowych kontaktów
  • Pomoże Ci lepiej zrozumieć rynek
  • Pomoże Ci się bardziej zorganizować

Oto obiecane 11 zasad budowania planu marketingowego dla mediów społecznościowych.
  1. Podejmij decyzję: chcesz wydać więcej pieniędzy czy poświęcić więcej czasy na budowanie marki?
  2. Zastanów się, do kogo kierujesz swój przekaz. Czy są to samotne matki, przedsiębiorcy, mniejszości seksualne czy członkowie zarządu spółek z listy Top 500?
  3. Stwórz spójny przekaz. Jeżeli już wiesz, do kogo go kierujesz, to teraz zastanów się, jak to przekazać?Podpowiedź: Wypróbuj to na przykładach -opowiedz swojej grupie docelowej o Twoim produkcie, usłudze i całościowej ofercie.
  4. Stwórz kalendarz publikacji (editorial calendar) czyli zaplanuj, o czym i jak chcesz pisać. Swoje wpisy w mediach społecznościowych powinieneś zaplanować nawet na 6 miesięcy!
  5. Stwórz bazę wpisów, linków, zdjęć, grafik. Przydadzą się w chwilach, kiedy nie będzie żadnych nowych wiadomości firmowych, kiedy niewiele będziesz miał do powiedzenia. Wówczas możesz po prostu skorzystać ze swojego banku danych.
  6. Stwórz grafiki z jasnym przekazem, wezwaniem do akcji (call to action). Może to być np. formularz zapisu do newslettera, wysyłka maila do działu obsługi czy zamówienie telefonicznej konsultacji.
  7. Dopieść swój profil w mediach społecznościowych korzystając nie tylko z loga czy liternictwa twojej marki, ale i przygotowanych wcześniej grafik (patrz: poprzedni punkt).
  8. Zaplanuj posty w mediach społecznościowych z tygodniowym wyprzedzeniem. Skorzystaj z jednego z wielu dostępnych - w wersji darmowej i płatnej - narzędzi do kolekcjonowania i planowania publikacji wpisów, jak chociażby HootSuite, Pocket, Feedly, Nimble czy Buffer.
  9. Zanim opublikujesz wpis, posta czy tweet'a sprawdź dwa razy, jak wygląda na danej platformie. Szczególnie, jeżeli korzystasz z jednego z opisanych powyżej narzędzi. Automatycznie dodawane posty nie zawsze wyglądają tak pięknie, jakbyś tego chciał.
  10. Postaw na cross promocję - czyli powielanie wpisów w różnych mediach społecznościowych. Dla przykładu, możesz tweet'nąć swoje zdjęcia z Instagrama, albo opublikować je również na Facebooku.
  11. Angażuj! To podstawa mediów społecznościowych. Dodawaj takie wpisy, które mają szansę zaangażować Twoich fanów, zmusić ich do jakiejś reakcji - polubienia, skomentowania, podania dalej. Ostatni punkt jest najważniejszy!

Nowszy post Starszy post Strona główna