20 porad, jak wycisnąć więcej z wideo marketingu

| 08:00 Dodaj komentarz
Wideo w sieci rządzi. Już nie obrazek, ale wideo warte jest wielu tysięcy słów. Coraz więcej mediów społecznościowych stawia na własne, natywne wideo, platformy do tworzenia, udostępniania czy nadawania na żywo filmików. Czas byś i ty zadbał o odpowiedni wideo marketing swojej marki!

Oczywiście, filmik filmikowi nierówny. Jeden angażuje, inny przepadnie bez echa. Jak wycisnąć, ile się da z wideomarketingu? Oto 23 porady, które powinny sprawić, że Twoje wideo zaistnieje w sieci na dobre i przyniesie oczekiwane rezultaty.



1 – Najczęściej wyszukiwanym w sieci typem filmów są filmiki typu “how-to”, czyli "jak to zrobić". Największe wzięcie mają zatem wszelkiego rodzaju poradniki. Stwórz taki, odnoszący się do Twojej branży, firmy, konkretnego produktu czy usługi.
2 – Dodaj aktywny linki Nieważne, czy będzie on "wklejony" w wideo czy będzie w opisie - ważne, by przy filmiku znalazł się link do Twojej strony czy bloga.
3 – Zaangażuj współpracowników. Nie bądź Zosią Samosią, alfą i omegą. Wymagania użytkowników sieci rosną z dnia na dzień, tak że Twój filmik musi być naprawdę profesjonalnie nakręcony i zmontowany. Zastanów się nad zaangażowaniem ekipy zawodowców albo przynajmniej zapytaj o opinię na temat filmu współpracowników.
4 – Z drugiej strony, można rozważyć nagranie wideo samemu. Ma to ten plus, że nadaje filmowi autentyczności, a poza tym - personalny, osobisty przekaz zbliża do siebie użytkowników.
5 – Przemyśl, w jakim tonie chcesz nakręcić swój pierwszy film? Oczywiście, poradniki angażują najbardziej, ale nie mniejszym powodzeniem cieszą się filmy humorystyczne. Jeżeli pasuje to do Twojej marki, nagraj jakiś zabawny filmik. Jeśli nie zmusi kogoś do myślenia, niech przynajmniej zmusi do śmiechu. O wiele chętniej polubi wtedy twoją produkcję.
6 – Noś ze sobą wszędzie kamerę. Na warsztaty, konferencje, eventy firmowe. Może zdarzy się okazja do przeprowadzenia wywiadu z ciekawym człowiekiem? Może ktoś będzie mógł odpowiedzieć na nurtujące Twoich fanów pytania i problemy? Nigdy nie wiadomo, kiedy zdarzy się okazja do nakręcenia naprawdę przebojowego filmiku.
7 – Bądź uczciwy. Nigdy nie udawaj na filmie kogoś, kim nie jesteś. Dotyczy to, oczywiście, również marki, jako takiej. Internauci w mig wychwytują każdy fałszywy ton.
8 – Promuj swoje filmy. Sztuka dla sztuki nie ma sensu. Powiadom o pojawieniu się nowego filmu w sieci na swojej stronie czy blogu. Udostępnij wideo w różnych sieciach społecznościowych. Dodaj linki do niego w sygnaturce maila.
9 – Content is the King. Oczywiście, i w przypadku wideo to się sprawdza. Najlepszy sprzęt, najlepsza ekipa na nic, jeżeli filmik nie niesie ze sobą jakiejś wartościowej treści, jakiegoś przesłania, przekazu.
10 – Pozwól na dodawanie komentarzy do filmu, monitoruj na bieżąco pojawiające się komentarze i w miarę możliwości odpowiadaj na wszystkie.
11 – Wideo marketing to nie tylko filmy, ale i bardzo popularne podcasty, webinary, czy wideokonferencje. Metodą testów sprawdź, które w przypadku twojej marki najlepiej angażują.
12 – Zabawne, radosne, wywołujące uśmiech filmiki przyciągają bardziej, angażują bardziej, częściej są udostępniane innym. Jeżeli nie pracujesz w "śmiertelnie poważnej" branży - wykorzystaj humor!
13 – Śledź statystyki, analizuj wejścia na stronę z filmem, użytkowników, ilość wyświetleń, komentarzy, a nawet porę dnia, kiedy notujesz najwięcej wyświetleń. Wszystko to pomoże Ci lepiej zaplanować całą serię kolejnych wideo-wpisów.
14 – Spróbuj odrobiny prowokacji. Zadaj w filmiku jakieś ważne pytanie, rozpocznij dyskusję. To zaangażuje fanów do komentowania czy udostępniania Twojego wideo.
15 – Jeżeli otrzymujesz mnóstwo maili lub telefonów z zapytaniami dotyczącymi twojej firmy, produktu czy usługi, rozważ nagranie filmiku w formie FAQs - odpowiedzi na często zadawane pytania. Zainteresowanie i popularność takiego wideo - gwarantowane!
16 – Podchodź do każdego komentarza personalnie. Oczywiście, nie znaczy to, że masz się obrażać na każdy negatywny komentarz, ale że masz traktować każdego poważnie. Jeżeli ktoś skomentował twój film - podziękuj mu, zadaj pytanie, odpowiedz na pytanie, dołącz do dyskusji, w zależności od treści komentarza. Pamiętaj, masz zjednać sobie przychylność fanów, a nie ich ignorować!
17 – Ludzie kochają seriale, prawda? W sieciach również dobrze sprawdzają się serie filmów na dany temat. Przemyśl, czy nie dałoby się tego zastosować również i w przypadku Twojej firmy. Oczywiście, musisz wtedy powiadomić użytkowników, że dany film jest częścią większej całości. Wystarczy, że w napisach końcowych lub w opisie filmu dodasz "Ciąg dalszy nastąpi" albo "Kolejny odcinek za tydzień".
18 – Generalnie, najlepiej sprawdzają się krótkie filmiki. Z kolei dłuższe angażują bardziej. Przetestuj kilka razy, który model lepiej sprawdza się w przypadku Twojej firmy czy branży.
19 – Zanim w ogóle zaczniesz filmową przygodę, przygotuj solidny plan wideo marketingu i to na długie miesiące. Jeden filmik niczego nie zmieni w Twojej karierze. Zniknie, przepadnie bez echa. Zaplanuj solidną strategię, co, gdzie, kiedy, jak, zamierzasz publikować.
20 – Promuj swoje filmiki. Podobnie, jak w przypadku "zwykłych" wpisów, publikacja to zaledwie połowa sukcesu. Drugie tyle trzeba poświęcić na promocję. Udostępnij wideo we wszystkich, nadających się do tego mediach społecznościowych, dodaj linki do niego na stronę firmową i bloga, powiadom o nowym filmie w sieci w swoim newsletterze.


Nowszy post Starszy post Strona główna