25 najnowszych faktów na temat mediów społecznościowych

| 11:48 Dodaj komentarz
Oto 25 faktów na temat mediów społecznościowych, które dowodzą, że wciąż warto poświęcić im sporo czasu i pracy.

Pozyskiwanie lead'ów:

  1. 54% marketingowców z sektora B2B twierdzi, że pozyskują leady z mediów społecznościowych (CMO)
  2. 34% marketingowców korzystających z Twittera pozyskuje skutecznie leady z tej platformy (Jeff Bullas)
  3. 85% klientów z sektora B2B uważa, że firmy powinny publikować ważne informacje biznesowe w mediach społecznościowych (Iconsive)
  4. W 2015 marketingowcy wydali już 8,3 miliarda dolarów na reklamy w mediach społecznościowych (NewsCred)
Wpływ mediów społecznościowych na decyzje zakupowe:
  1. 93% klientów podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem mediów społecznościowych - ponieważ aż 90% wierzy w społecznościowe rekomendache (Socialnomics)
  2. 63% millenialsów twierdzi, że na bieżąco obserwuje w mediach społecznościowych ulubione marki. 51% twierdzi, że opinie w mediach społecznościowych wpływają na ich decyzje zakupowe, a 46% sprawdza społeczności przed dokonaniem zakupu online (Leaderswest Digital Marketing Journal)
  3. Pinterest generuje 41% ruchu w sektorze e-commerce, w porównaniu z Facebook’iem, który ma 37%  wpływu na ruch (Rocket Post)
  4. 47% Amerykanów twierdzi, że Facebook jest numerem 1, jeżeli chodzi o ich decyzje zakupowe (Jeff Bullas)



Wydatki w mediach społecznościowych:

  1. 85% procent zakupów w social media dokonywanych jest przez użytkowników Facebook'a (Digital Information World)
  2. Wydatki na reklamy w mediach społecznościowych wyniosą w 2018 roku prawie 14 miliardów dolarów, co jest olbrzymim wzrostem w porównaniu z 6 miliardami w 2013 roku (Business Insider)
  3. 78% firm zatrudnia specjalistów od mediów społecznościowych. W 2012 dedykowane zespoły miało zaledwie 67% firm (i-SCOOP)
  4. Wydatki związane z promocją sprzedaży na Facebooku w ciągu najbliższych pięciu lat wzrosną o 21% (WSJ)
Video:

  1. Spośród wszystkich sieci społecznościowych, z serwisu YouTube pozyskuje się najbardziej zaangażowanych użytkowników (VentureBeat)
  2. Wpisy z filmikami angażują trzy razy bardzie niż wpisy tekstowe z linkami (NewsCred)
  3. W ciągu zaledwie jednego roku liczba publikowanych w sieciach społecznościowych filmów wzrosła na całym świecie o 75% i o 94% w USA (Facebook Media)
  4. 75% użytkowników smartfonów ogląda na swoich urządzeniach wideo. 26% z nich, co najmniej raz dziennie (NewsCred)
Dane demograficzne:

  1. 89% osób w wieku 18-29 lat aktywnie korzysta z sieci społecznościowych; w gronie osób starszych - 43% osób w wieku 65 lat i więcej (Jeff Bullas)
  2. Ponad 70% dorosłych Amerykanów korzysta z jakiejś platformy społecznościowej (PewInternet)
  3. 72% wszystkich użytkowników Internetu działa aktywnie również w sieciach społecznościowych (Jeff Bullas)
  4. 71% dorosłych korzysta z Facebooka, 63% z nich odwiedza go codziennie, a 40% odwiedza go kilka razy dziennie (Heidi Cohen)
Rośnie znaczenie urządzeń mobilnych:

  1. Ponad połowa zapytań w wyszukiwarkach mobilnych prowadzi do zakupu (Rocket Post)
  2. 80% aktywnych użytkowników Twittera korzysta z niego na urządzeniach mobilnych (Jeff Bullas)
  3. 64% użytkowników czyta emaile na urządzeniach mobilnych (Mark the Marketer)
  4. 71% użytkowników korzysta z mediów społecznościowych na urządzeniach mobilnych (Jeff Bullas)
  5. 50% millenialsów korzysta ze smartfonów, by wyszukać interesujących ich produkt czy usługę, a 41% z nich dokonuje zakupów korzystając ze swoich smartfonów (Leaderswest Digital Marketing Journal)

Nowszy post Starszy post Strona główna