5 kardynalnych błędów popełnianych na LinkedIn

| 08:00 Dodaj komentarz
Stworzyłeś profil na LinkedIn. Skopiowałeś do sekcji "O mnie" wiadomości ze swojej strony firmowej, załadowałeś logo i usiadłeś szczęśliwy w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku. I myślisz, że to wystarczy, żeby zainteresować ponad 347 milionów użytkowników serwisu??

Kilka faktów na temat LinkedIn

  • W 2014 roku serwis zarobił 2.219  miliardów dolarów!
  • 94% procent oferujących pracę korzysta z LinkedIn
  • 3,5 miliona użytkowników znalazło dzięki LinkedIn płatny staż

5 kardynalnych błędów popełnianych na LinkedIn

Pamiętaj, że LinkedIn to sieć dla profesjonalistów. Tu nie ma miejsca na "słitfocie" i amatorszczyznę. Jeżeli chcesz uchodzić za eksperta, musisz unikać przedstawionych poniżej, najczęściej popełnianych  w serwisie LinkedIn błędów.

1. Nie mów tylko o sobie

To prawda, iż ideą i misją LinkedIn jest promowanie biznesu. Jednak mówienie wyłacznie o sobie, swojej firmie, swoich produktach czy usługach jest po prostu wielkim nietaktem i kardynalnym błędem popełnianym przez wiekszość początkujących użytkowników serwisu. Ideą i misją LinkedIn jest tak naprawdę budowanie sieci zawodowych kontaktów. Nawiązuj takie kontakty, bierz udział w dyskusjach na grupach, komentuj wpisy innych, szukaj możliwości biznesowych i staraj się być pomocny.

2. Strona firmowa to nie CV

Większość przedsiębiorców tworząc stronę firmową na LinkedIn zamieszcza na niej historię firmy, dokonania czy certyfikaty, podaje listę oferowanych towarów czy usług. kolejny, wielki błąd. Strona firmowa to nie twoje CV czy resume. Zamiast tego napisz, czym Twój produkt lub usługa różni się od konkurencji. W jaki sposób może mnie, potencjalnemu klientowi czy użytkownikowi, pomóc? Ułatwić życie? Opowiedz historię firmy, ale historię nie w datach i liczba, lecz w formie opowieści, która zainteresuje czytelnika.
  • Napisz streszczenie, dzięki któremu dowiem się, czym zajmuje się Twoja firma
  • Dodaj produkty i usługi wraz z ceną i linkiem, gdzie mogę je nabyć lub uzyskać więcej informacji.
  • Użyj przyciągającego wzrok obrazka profilowego (wymiary 646 x 200 pixeli)
  • Dodaj standardowego logo (wymiary 60 x 60 pixeli)
  • Dodaj informacje dotyczące możliwości pracy czy współpracy z Twoją firmą..
  • Poproś klientów o napisanie rekomendacji.
  • Upewnij się, że w kręgach znajomych Twojej firmy znaleźli się przede wszystkim twoi pracownicy.

3. Regularnie uaktualniaj swoją stronę

Strona firmowa na LinkedIn to idealne miejsce na publikację wszelkich nowości, zmian, promocji, okazji, dotyczących Twojej firmy i produktów. Postaraj się uaktualniać ją regularnie, tak bym miał ochotę - i potrzebę - systematycznie ją odwiedzać. Stwórz kalendarz publikacji, dzięki któremu łatwo zaplanujesz kolejne aktualizacje.
Oto kilka przykładów wpisów, które powinieneś zamieszczać na stronie firmowej\:
  • Ważne ogłoszenia dotyczące firmy
  • Dyskusje, zapytania, prośby o feedback, interesujące fakty
  • Linki do nowych rzeczy na Twojej stronie firmowej, nowych produktów, studium przypadku, dostępnych white papers, informacji prasowych czy wpisów na blogu firmowym
  • Aktualne informacje dotyczące Twojej branży
  • Linki do pokrewnych twojej firmie czy branży treści, które mogą zainteresować twoją grupę odbiorców.
  • Wideo! Zgodnie z badaniami Cisco, ponad 50 procent konsumentów podejmuje decyzje zakupowe po obejrzeniu filmiku produktowego w sieci.

4. Nie ignoruj innych!

Ludzie w mediach społecznościowych... rozmawiają. Tak, rozmawiają, dyskutują, zadają pytania i... oczekują odpowiedzi. Nie ignoruj innych użytkowników! Sprawdzaj na bieżąco, czy nie pojawila się dyskusja, pytanie dotyczące Twojej firmy, produktu, twojej branży. Dołącz do dyskusji, bądź pomocny, odpowiadaj na pytania, a przede wszystkim - rozwiązuj problemy innych!

5. Nie proś o polubienia

Tak zwane "żebrolajki" nie działają już nawet na Facebooku, a na LinkedIn są powazny faux pas i pogwałceniem etykiety! Nie proś swoich kontaktów o polubienie strony na Facebooku czy dodanie do obserwowanych na Twitterze. A już wysyłanie masowo próśb do wszystkich kontaktów to przykład totalnej amatorszczyzny. Wystrzegaj się tego, jak ognia. Jeżeli ktoś polubi Cię na LinkedIn, zapewne zajrzy też sam z siebie i na inne Twoje profile. Nie musisz go do tego nachalnie nakłaniać.


Nowszy post Starszy post Strona główna