6 kroków, by osiągnąć sukces na Pinterest

| 08:00 Dodaj komentarz
Pinterest to platforma, której znaczenia dla marketingu nie sposób przecenić. Wystarczy kilka faktów: korzysta z niego aktywnie ok. 42 procent kobiet i ok. 13 procent mężczyzn na całym świecie, a 70 procent z nich szuka inspiracji zakupowych właśnie na Pintereście. Czy trzeba dodawać coś więcej? To olbrzymi rynek do zagospodarowania!

1. Konto prywatne czy biznesowe?

Jeżeli chcesz promować swoją markę, zdecydowanie powinieneś założyć konto firmowe. Jeżeli już posiadasz konto prywatne w serwisie, bez problemu możesz je zmienić na biznesowe. Oto korzyści, jakie zyskujesz po przejściu na konto firmowe:
  • Szczegółowe statystyki i analizy dotyczące profilu
  • Możliwośc promowania pin'ów, a co za tym idzie - szansa na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów
  • Możliwość używania tzw. rich pins, które korzystają z meta tag'ów (słów kluczowych).
Jeśli już masz konto firmowe, nazwę, logo, czas na promocję profilu i budowanie zasięgu. Oto kilka prostych kroków, które pozwolą Ci osiągnąć sukces na Pintereście.

2. Ogłoś, że tam jesteś

Powiadom inne sieci i znajomych, fanów z innych sieci, że jesteś również na Pinterest. Dodaj link do profilu oraz przycisk umożliwiający obserwowanie tablic na swoją stronę firmową i bloga.

3. Dodaj Piny do swoich Tablic

Następny krok, to stworzenie tzw. tablic, pogrupowanych tematycznie (np. "Produkty", "moda", "jedzenie", "dla domu", itd.) oraz dodanie do nich pin'ów - czyli po prostu obrazków. Oczywiście, najlepszym wyjściem jest dodanie obrazków, zdjęć, ze swojej strony, dzięki czemu uzyskamy w serwisie Pinterest wartościowy link zwrotny do naszej strony www. Oczywiście, jak i w innych sieciach, niezbyt mile widziane jest promowanie wyłącznie siebie. Dodawaj wartościowe i pasujące tematycznie piny z innych stron, komentuj piny innych użytkowników, "przepinaj" - dodawaj ulubionego pin'a na jedną ze swoich tablic. Jeżeli nie masz pomysłu na to, co "przypiąć", oto kilka tematów, które zawsze się dobrze "sprzedają" na Pintereście:
Co się dobrze
  • Zdjęcia wysokiej jakości
  • Wiecznie modne tematy: wystrój wnętrz, moda, gotowanie, rękodzieło.
modaija na pinterest

4. Spraw, by można było łatwo dodawać Pin'y z Twojej strony

Ułatw życie użytkownikom (i sobie!) dodając na swoją stronę firmową i bloga przycisk umożliwiający dodawanie pin'ów bezpośrednio ze strony. Jeżeli korzystasz z jednego z CMS-ów (systemów zarządzanie treścią), jak np. Wordpress, masz problem z głowy. Istnieje bowiem mnóstwo wtyczek, automatycznie dodających przycisk "Pin It" do zdjęć na stronie.

5. Spraw, by inni mogli dodać Cię do obserwowanych

Korzystając z dostępnego na Pintereście narzędzia do budowania widżetów, stwórz jeden taki i dodaj go na swoją stronę www. To przycisk, dodatkowo zawierający np. Twoje najnowsze piny, po kliknięciu którego użytkownik kierowany jest na Twój profil w serwisie Pinterest. W ten sposób może od razu dodać Cię do obserwowanych, bezpośrednio z twojej strony czy bloga. Korzyści, jakie z tego płyną:
  • Pozyskanie nowych użytkowników i przekształcenie ich w obserwatorów.
  • Dla aktualnych obserwatorów, fanów - możliwość bycia na bieżąco z Twoimi tablicami.
  • Budowanie wizerunku profesjonalnej marki, mocno obecnej i aktywnej w mediach społecznościowych.

6. Kilka dodatkowych trików

Oczywiście, powyższe porady ani nie wyczerpują wszystkich możliwości promocji, ani nie gwarantują 100-procentowego sukcesu. Wszystko zależy od Ciebie i nakładu pracy. Na koniec jednak, podam jeszcze kilka dodatkowych "sztuczek":
  • Zwróć uwagę na popularne w serwisie hashtagi. Sprawdź, które pasują do twojej branży i dodaj piny używają tych samych, najpopularniejszych hashtagów.
  • Zwróć uwagę na aktualne trendy. Wszyscy przed świętami dodają przepisy na świąteczne potrawy? Dodaj i Ty!
  • Zwróć uwagę na słowa, jakich używasz w opisie pin'ów. Mają one wpływ na SEO!
  • Obserwuj autorytety w branży i wpływowe osoby.
  • Najbardziej wartościową, najważniejszą dla Ciebie tablicę umieść na samym początku.
  • Możesz także stworzyć tzw. prywatne tablice. Na przykład, dostępne wyłącznie dla Twoich kontrahentów czy pracowników. To dobry i szybki sposób na komunikację wizualną w firmie!
A teraz do dzieła i do przypinania!


Nowszy post Starszy post Strona główna