Jak stać się wpływową osobą na Twitterze w 40 krokach

| 14:39 Dodaj komentarz
Zapewne często zadawałeś sobie co najmniej jedno z poniższych pytań:
  • Jak sprawić, by moje tweet'y były niepowtarzalne?
  • Jak często powinienem dodawać tweet'y?
  • O czym mam pisać?
  • Kiedy najlepiej dodawać tweet'y?
Wszystko to po to, by stać się naprawdę wpływową osobą na Twitterze. Prawdziwym ekspertem w swojej branży. Jak to zrobić? Oto kilka podstawowych sposobów.

1. Nie bądź jajem!

Nie bądź "jajem" - czyli anonimowym, standardowym avatarem. Dodaj swoje zdjęcie profilowe. Zdjęcie a nie logo marki. Bądź na Twitterze prawdziwym, żywym człowiekiem. Takie zdjęcie po prostu wzbudza zaufanie. Eksperci radzą, by było to zdjęcie z lekkiego profilu, na którym się uśmiechasz (ale delikatnie!).

2. Dodaj PRAWDZIWĄ biografię

Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Dodaj swoje prawdziwe "bio". Oto kilka sprawdzonych sztuczek, przydatnych przy budowaniu biografii:
  • Użyj słów kluczowych, istotnych dla osób, do których chcesz dotrzeć
  • Wykorzystaj w pełni dostępną przestrzeń. Do dyspozycji masz aż 160 znaków!
  • Opowiedz, co robisz i w co wierzysz. "Cukrowanie" zostaw do kawy
  • Dodaj nazwę firmy/marki
  • Unikaj powszechnych i oczywistych zwrotów. Jeśli tworzysz konto firmowe, profesjonalne, nie musisz chyba dodawać słowa "przedsiębiorca"
  • Możesz, natomiast, dodać tytuły naukowe czy stanowisku w firmie
  • Dodać trochę humoru! Nie bądź nudnym jajogłowym.

3. Testuj, testuj, testuj

Przetestuj kilka wersji biografii, kilka zdjęć profilowych. Zobacz, które najlepiej działają na osoby, na których Ci zależy

4. Korzystaj z list

Korzystaj z możliwości, jakie oferują Listy. Dzięki nim łatwiej zarządzać kontaktami czy tematami. Możesz także dołączyć do List utworzonych przez innych użytkowników Twittera.

5. Dodaj nagłówek

Myśl globalnie i myśl o swojej marce. Dodaj nagłówek, zdjęcie tła, na którym może być logo firmy czy jakiś obrazek, jednoznacznie kojarzący się z Twoją branżą. 

 6. Korzystaj z hashtagów

Korzystaj z hashtagów zgodnych z Twoją marką, branżą czy produktami lub usługami. Takie hashtagi możesz zamieścić również w biografii.

 7. Pisz krótko

Pisz krótko, tak aby inni mogli bez problemu podać dalej Twojego tweet'a (by nie zabrakło miejsca, biorąc pod uwagę 140-znakowe ograniczenie).

 8. Odpowiadaj ludziom, którzy odpowiedzieli na Twoje tweet'y.

W zasadzie, bez komentarza. Dajesz znak, że jesteś żywym człowiekiem a nie robotem, pokazujesz, że zależy Ci na Twoich odbiorcach, zyskujesz grono nowych fanów

9. Załóż listę najwierniejszych obserwatorów

Załóż listę najwierniejszych, najbardziej zaangażowanych obserwatorów i traktuj ich wyjątkowo dobrze. Podawaj dalej ich tweet'y, dodawaj do ulubionych, komentuj, rozmawiaj.

10. Dodawaj cytaty

Cytaty wywołują emocje - inspirują, wywołują śmiech, wzruszenie, płacz. Nic bardziej nie angażuje, niż cytaty.

11. Nie używaj cyfr w nazwie użytkownika

Nie pytaj dlaczego. Po prostu tego nie rób. Nazwa użytkownika w stylu @andrzej18363726 to faux pas.

12. Wysyłaj wiadomości do co najmniej 5 osób dziennie

Pamiętaj, Twitter służy nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów!

13. Dodawaj obrazki do tweet'ów

Twitter od pewnego czasu staje się coraz bardziej multimedialnym serwisem, a obrazki cieszą się o wiele większym zainteresowaniem wśród użytkowników, niż wpis tekstowy czy link.

14. Zmieniaj tytuły 

Leniwi marketingowcy dodają do linków i wpisów wciąż te same tytuły lub tytuły skopiowane bezpośrednio z artykułu. Dodaj coś swojego - napisz własną wersję tytułu.

15. Używaj "." przed nazwą użytkownika, jeżeli chcesz, by tweet był widoczny publicznie

Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie. Jeżeli wysyłasz tweeta: "@FashionAndrePR co tam słychać?", to jest on widoczny jedynie dla użytkownika o nazwie FashionAndrePR. Jeżeli dodasz kropkę przez nazwą, będzie on widoczny dla wszystkich, np. ".@FashionAndrePR co tam słychać?"

16. Weź udział w czatach

Pokaż się na twitter'owych czatach i weź udział w dyskusjach.

17. Pisz o tym, co robisz

Tak, tak, większość radzi, by nie dodawać tweet'ów o tym, co akurat jesz na śniadanie. Nieprawda! Takie wpisy sprawiają, że stajesz się zwykłym, normalnym człowiekiem. A z takim łatwiej porozmawiać, łatwiej mu zaufać i nabrać do niego przekonania.

18. Dwa razy sprawdź, czy dodajesz z właściwego konta

Jeżeli masz kilka kont na Twitterze, np. osobiste i firmowe, a do tego obsługujesz konto Klienta, dwa razy sprawdź, zanim coś dodasz, na jakim koncie aktualnie "siedzisz". Taka pomyłka może Cię wiele kosztować.

19. Wykorzystaj popularne hashtagi

Sprawdź, które hashtagi są aktualnie "trendy" i wykorzystaj je w swoich wpisach. Oczywiście, pisz na temat! 

20. Obserwuj innych

Obserwuj innych, jeżeli sam chcesz być obserwowany.

21. Zachowaj proporcje

Oczywiście, najchętniej pisałbyś tylko o sobie i swojej marce. To jednak duże faux pas. Musisz zachować odpowiednie proporcje. Taki złoty podział prezentuję poniżej
  • 30% tweet'ów dotyczy Twoich autorskich treści
  • 60% treści znalezionych w mediach
  • 10% tweet'ów może mieć czysto promocyjny, reklamowy charakter

22. Korzystaj z pomocy

Nikt nie jest nieomylny i wszechwiedzący. Korzystaj z dobrego, wewnętrznego systemu pomocy Twittera, czytaj poradniki, śledź nowe artykuły na temat Twittera

23. Dziel się opowieściami zza kulis

Napisz, jak wygląda praca w Twoim biurze, zamieść obrazek "zza kulis" firmy.

24. Używaj hashtagów, by zwiększyć zasięg oddziaływania

Używaj hashtagów związanych z Twoją branżą, takich które mogą zainteresować Twoich odbiorców, by zwiększyć zasięg oddziaływania Twoich tweet'ów.

25. Nie pierz publicznie prywatnych brudów!

Nie rozmawia się na Twitterze o wewnętrznych problemach firmy czy jej pracowników!

26. "Przypinaj" tweet'y

Szczególnie istotne wpisy możesz "przypinać" na górę strony. Dzięki temu nie znikną w zalewie miliarda tweet'ów pojawiających się każdego dnia.

27. Testuj te same wpisy

Testuj dodawanie tych samych wpisów (dotyczących tej samej treści czy linka) z róznymi tytułami, różnymi hashtagami, różnymi obrazkami. Sprawdź, które wywołują największe zaangażowanie

28. Nie dotykaj przycisku retweet!

Dlaczego nie korzystać z automatycznej funkcji retweet? Dlaczego lepiej "ręcznie" podawać wpisy dalej?
  • Auto-retweet nie zawiera Twojego zdjęcia profilowego
  • Nie możesz zmienić treści wpisu
  • Użytkownicy często blokują automatyczne retweet'y
Jak to zrobić ręcznie? Metodą "kopiuj-wklej".

29. Give the world a piece of your mind — don’t be afraid to tell it like it is

Nikt nie lubi hipokrytów. Nawet hipokryci nie lubią hipokrytów, Nie bój się pisać o tym, co myślisz i co czujesz naprawdę

30. Nie kąsaj ręki, która Cię karmi

Innymi słowy - bądź miły. Niesnaski i animozje pozostaw w realnym świecie.

31. Nie bądź idiotą

Nie staraj się na siłę być kimś, kim nie jesteś. Nie staraj się na siłę być zabawnym, bo... to wcale nie jest śmieszne. Jest idiotyczne.

32. Dodawaj tweet'y z event'ów - na żywo!

Dodawaj wpisy z konferencji prasowej, na której jesteś, prezentacji produktowej, z firmowej imprezy. Na żywo!

33. Udostępniaj wideo

Jeden obrazek wart jest tyle... i tak dalej. A jedno wideo warte jest tysiąc razy tyle, co jeden obrazek.

34. Znajdź swój target korzystając z cudzych list

Najprościej znaleźć swój target i wartościowych obserwatorów... podglądając listy stworzone przez konkurencję

35. Zapisz się na listy

Zanim zaczniesz tworzyć własne, zapisz się na kilka interesujących, tematycznie dobranych list.

36. Planuj wpisy z wyprzedzeniem

Pamiętaj, na Twitterze co chwila pojawiają się miliony wpisów. Pojawiają się i... znikają w zalewie innych. Planuj dodawanie swoich wpisów z wyprzedzeniem i z zachowaniem pewnych odstępów czasowych. Nie wrzucaj wszystkich interesujących postów jednocześnie!

37. Zorganizuj konkurs

Ludzie uwielbiają wszystko, co darmowe. Uwielbiają też szczyptę hazardu. Zorganizuj konkurs na Twitterze, a zobaczysz, jak błyskawicznie rośnie liczba Twoich obserwatorów!

38. Lepiej przemawiać do kilku osób, niż krzyczeć do tłumu

Oczywiście, liczba obserwatorów jest ważna, ale jeszcze ważniejsza od ilości jest jakość. Co z tego, że masz setki tysięcy obserwatorów, jeżeli są to... bierni użytkownicy? Którzy nigdy nie wchodzą w interakcję z Twoimi wpisami, nie mówiąc już o kupowaniu Twoich produktów czy usług? Zadbaj o dotarcie do właściwego, a co za tym idzie - wartościowego grona!

39. Daj im to, czego pragną

Korzystając ze statystyk i analiz sprawdź, czego oczekują Twoi obserwatorzy, co najbardziej ich interesuje. Pamiętaj, że nie piszesz dla siebie, tylko dla nich!

40. Skomponuj "pustaka" i czekaj na efekty!

Użytkownicy Twittera uwielbiają taki ciąg znaków _______. Jest coś magicznego w tym, jak pusta przestrzeń przyciąga ludzi. Skomponuj takiego "pustaka", a przekonasz się, ilu ludzi zechce coś dopowiedzieć w komentarzach albo w bezpośredniej wiadomości.


Nowszy post Starszy post Strona główna