Jak zacząć działania marketingowe na twitter'ze. 6 porad.

| 08:30 Dodaj komentarz
Twitter to wciąż doskonała platforma dla budowania marki, poszerzania zasięgu swoich wpływów, budowania silnych powiązań biznesowych. Oto kilka prostych porad, jak osiągnąć najlepsze rezultaty korzystając z Twittera.

#1: Uzupełnij swój profil

Uzupełnienie - i dopieszczenie! - swojego profilu na Twitterze to podstawa, od której należy zacząć. Profesjonalne zdjęcie (najlepiej konkretnej osoby lub firmowego logo), oryginalna sekcja "Bio" oraz opis, pozwalający od razu zorientować się, jaką branżę reprezentujesz, jakie produkty czy usługi oferujesz, dlaczego akurat właśnie Ciebie powinienem obserwować, czym różnisz się od konkurencji. Pamiętaj, Twitter pozwala również na umieszczenie linku do strony! Nie dość, że jest to prosty sposób na skierowanie ruchu na Twoją stronę, to również wpływa na SEO. Kolejnym fantastycznym elementem, który możesz wykorzystać marektingowo, jest zdjęcie okładkowe. Wystarczy, że dopiszesz na nim kilka dodatkowych informacji, zamieścisz swój produkt czy podasz informacje kontaktowe.

#2: Nawiąż kontakty z ludźmi z Twojej branży

Skorzystaj ze statystyk i analiz Twitter, przejdź na zakładkę "Obserwujący" i sprawdź, kogo obserwują ludzie z twojej branży. W ten sposób znajdziesz nowe, wartościowe kontakty. Możesz również skorzystać z szeregu narzędzi online, umożliwiających wyszukiwanie użytkowników Twittera po zainteresowaniach, hashtagach czy miejscu zamieszkania. Nawiąż z nimi kontakty. Dodawaj ich tweety do ulubionych i podawaj dalej.Ale nie rób tego automatycznie! Zanim podasz dalej, przeczytaj i sprawdź, co tak naprawdę polecasz! Kolejnym dobrym sposobem na nawiązanie wartościowych kontaktów, jest zacytowanie osoby w swoim wpisie, wzmianka o niej. Często w zamian ktoś wspomni również i o nas.


#3: Określ najlepszy czas na dodawanie wpisów

Czas ma znaczenie. Korzystając ze statystyk lub narzędzi do monitorowania sieci społecznościowych, kiedy Twoje tweety mają największe powodzenie. Może okazać się, że najbardziej angażują w poniedziałki rano. Po co więc tracić czas i energię na dodawanie wpisów w piątkowe popołudnia, skoro i tak nikt ich nie zauważa? Możesz skorzystać przy tym z takich narzędzi, jak chociażby TakeOff czy Buffer. Nie tylko pozwalają zaplanować dodanie postów w przyszłości, ale i potrafią zasugerować najlepszą porę, dzień i godzinę na dodanie wpisu.

#4: Dziel się wartościowymi wpisami

To oczywiste, ale należy powtarzać to w nieskończoność. Dziel się wartościowymi wpisami, czyli takimi, które rozwiązują czyjś problem, mówią o aktualnych wydarzeniach, ułatwiają życie. Musisz pisać tak, bym miał powód i zechciał wrócić na Twój profil. Skup się na tym, na czym znasz się najlepiej i o tym pisz.

#5: Rozsądnie korzystaj z narzędzi do automatyzacji zadań

Istnieje wiele narzędzi do automatyzacji zadań, ułatwiających życie marketingowcom. Dzięki nim, można, np. automatycznie dodawać na Twitter'a każdy nowy wpis z naszego bloga czy publikować określone posty o określonej porze, nawet z określonym z góry hashtagiem. Szybko, sprawnie, automatycznie i... bezmyślnie, to kusząca propozycja. Nic jednak nie zastąpi żywej akcji - komentowania, zadawania pytań i odpowiadania na nie

#6: Dodawaj linki do profilu na Twitterze

Dodawaj linka do swojego profilu na Twitterze, gdzie tylko się da. Do swojego bloga, strony firmowej, sygnaturki w mailu, a nawet na wizytówce. Pokaż, że tam też można Cię znaleźć.
To idealny sposób na rozpropagowanie i reklamowanie swojego profilu, a co za tym idzie- zwiększenie grupy obserwatorów.

A Wy, jak zaczynaliście na Twitterze? Podzielcie się swoją historią w komentarzach!




Nowszy post Starszy post Strona główna