Blokować Adblockiem czy blokować AdBlocka?

| 15:06 Dodaj komentarz
Blokować Adblockiem czy blokować AdBlocka? Oto jest pytanie, które od pewnego czasu spędza sen z powiek marketerom, agencjom reklamowym, wydawcom i przeciętnym użytkownikom internetu.



Ci ostatni do perfekcji opanowali sztukę "ślepoty reklamowej" - wyposażywszy swoje przeglądarki w różnej maści programy, wtyczki i narzędzia do blokowania reklam są już od nich od dawna wolni. Dziś chyba już mało kto nie ma zainstalowanego AdBlocka. Dziś już chyba mało kto przegląda zaśmiecone ponad miarę inwazyjnymi i nachalnymi reklamami strony.

Problem stał się na tyle poważny, że niedawno niemiecki Bild zablokował dostęp do swoich treści w serwisie Bild.de użytkownikom korzystającym z - generalnie mówiąc - adblock'ów.
Blokujesz reklamy? My zablokujemy Ci treści.

Na taki sam krok ma się podobno zdecydować grupa ONET-RASP.

Kto wygra w tej batalii? Wygrają... nowocześni i rozsądni! Ci, którzy rozumieją, że przyszłością nie są reklamy, ale content marketing - marketing treści. Na reklamy, nawet te nie blokowane, jesteśmy już uodpornieni (wspomniana wcześniej "ślepota reklamowa"). Nie zauważamy ich, nie rejestrujemy, nie reagujemy.
Kto tego nie rozumie - odchodzi do lamusa.

Moim zdaniem, wydawcy nie powinni bić się z użytkownikami (i vice versa) o reklamy, ale powinni postawić na content marketing. Dobry, oryginalny, będący wartością dodaną dla użytkownika, który przełknie go bez bólu, a nawet z zadowoleniem i nawet nie zauważy, że połknął dokładnie to, o co nam chodzi.

A reklamy niech sobie wiszą na płotach.


Nowszy post Starszy post Strona główna