Polacy mistrzami świata! W blokowaniu reklam i... nie płaceniu

| 12:52 Dodaj komentarz
Jest dyscyplina na świecie, w której jesteśmy najlepsi. W blokowaniu reklam i... nie płaceniu za treści w Internecie.



Jak się okazuje,najwięcej internetowych reklam na świecie (42,24 proc.) jest blokowanych w Polsce. W Polsce reklamę internetową blokuje nawet 7 mln użytkowników. Tak wynika z danych OnAudience z grupy Cloud Technologies, twórcy UnBlocka.

Drugie miejsce przypadło internautom z Wielkiej Brytanii, gdzie blokowanych jest 38,85 proc., trzecie – z Norwegii, z wynikiem 38,5 proc.. odsłon. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Dania (38%), Holandia (36,7%) oraz Irlandia (37,2%). 

Najrzadziej reklamy blokują Brazylijczycy: zaledwie 3,69%. Dalej w Paragwaju (3,9%) oraz Wenezueli (8,7%).

Z kolei z badań Reuters Institute wynika, że polscy internauci nie lubią także płacić za treści w Sieci. W 2015 roku tylko co piąty polski internauta uiścił opłatę za dostęp do artykułów online, co plasuje nas na jednym z ostatnich miejsc w Europie.
Kogoś może i cieszyć "zaradność" rodaków, ale na pewno martwi to wydawców i właścicieli stron internetowych, którzy w ten sposób pozbawieni są znacznej części zarobków. 
Według badań eMarketera w 2015 r. programy blokujące reklamy pozbawiły wydawców ok. 22 mld dolarów. W tym roku straty poniesione z tego tytułu mają przekroczyć kwotę 26,8 mln dolarów.

Nowszy post Starszy post Strona główna