Dane demograficzne - i nie tylko - dotyczące największych serwisów społecznościowych

| 08:06 Dodaj komentarz
Ponad 2,8 miliarda ludzi aktywnie korzysta z serwisów społecznościowych. To 37% światowej populacji. Aż 24% użytkowników internetu korzysta z więcej niż jednej platformy społecznościowej. W ciągu roku nastąpił 22% wzrost liczy użytkowników mediów społecznościowych.
Tak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez WERSM. Jakie jeszcze ciekawe dane demograficzne znajdziemy w raporcie? Otóż, jak się okazuje, Facebook zdominowany jest przez kobiety (83% kontra 75% mężczyzn). To także najlepsze miejsce, by dotrzeć do pokolenia Millenialsów i Generacji X. Z kolei 90% użytkowników Instagrama to osoby poniżej 35 roku życia. Co ważne dla biznesu, ponad połowa z nich "śledzi" konta marek na Instagramie.
Przejdźmy do bardziej szczegółowych danych. 24% użytkowników internetu korzysta z więcej niż jednej platformy społecznościowej, 4% ma konta na 5 serwisach. 75% użytkowników Facebook'a spędza na nim codziennie minimum 20 minut. 
YouTube notuje dziennie miliard unikalnych użytkowników. Zdominowany jest przez mężczyzn (53%). Codziennie odnotowuje 2 miliony wyświetleń na minutę.
Instagram to 600 milionów unikalnych użytkowników dziennie. Zdominowany jest przez kobiety (38%). 
Twitter odnotowuje dziennie 317 milionów unikalnych użytkowników. Zdominowany przez mężczyzn (22%), przeważa grupa wiekowa 18-29 lat. Ale, co ciekawe, aż 53% użytkowników Twittera ani razu nie opublikowało żadnego wpisu.
Pinterest to 317 milionów unikalnych użytkowników dziennie. Dominują kobiety (45%), grupa wiekowa 18-64 lata. Użytkownicy Pinteresta aż 10 razy chętniej dokonują zakupów online, sugerując się rekomendacjami w serwisie społecznościowym, niż inni użytkownicy internetu.
LinkedIn notuje 106 unikalnych użytkowników dziennie. Nieznacznie dominują mężczyźni (31%). Użytkownicy tej platformy rzadko korzystają z innych mediów społecznościowych.
Nowszy post Starszy post Strona główna