Generacja X, Generacja Y, Millennialsi, Baby Boomers - jak do nich dotrzeć?

| 05:32 Dodaj komentarz
Serwisy społecznościowe są poważnym medium również jeżeli chodzi o ich wykorzystanie przy prowadzonej działalności gospodarczej. Jak i gdzie jednak zacząć, gdy dopiero zaczynamy, gdy musimy też ograniczyć liczbę docelowych odbiorców? Co najbardziej inspiruje każde pokolenie i jak najlepiej do niego trafić?
Odpowiedź na te pytania dają wyniki badań Citipost Mail przeprowadzonych na różnych grupach odbiorców z różnych grup pokoleniowych.
Chociaż oczywiste jest, że pewne platformy społecznościowe, na przykład Facebook, są faworytami w całej branży, to istnieją też różnice, które mogą oznaczać, że Twoje działania marketingowe nie są zmaksymalizowane, jeśli wykorzystujesz niewłaściwą platformę dla docelowych odbiorców. To, co może skutkować efektywnie dla Generation Z, niekoniecznie będzie działało dla Baby Boomers i vice versa.
Istnieje wiele różnych czynników, które odnoszą się do mediów społecznościowych w odniesieniu do pokolenia, a każdy z tych czynników może mieć wpływ na skuteczność kampanii marketingowej, więc ważne jest, aby wiedzieć, co to jest i jak je wykorzystać.

Generacja Z

Generation Z to ludzie urodzeni w latach 1996-2010. Nowa fala społecznych użytkowników mediów. Prawdziwie cyfrowe pokolenie, dla których technologia to główne narzędzie do poszerzania wiedzy. Interesuje ich to, co dzieje się wokół nich, ale też charakteryzują się też mniejszym zaangażowaniem. Dla 54 proc. z nich podstawową platformą społecznościową jest Vine, 64 proc. nawet nie słyszało o Periscope. 67 proc. regularnie korzysta z Facebooka. 
Jak do nich dotrzeć: Masz zaledwie 8 sekund, by przykuć ich uwagę. Najlepiej dotrzeć do nich za pomocą treści wideo. W przekazie wolą "żywych" ludzi, niż celebrytów. Treści dostarczane Generacji Z powinny być krótkie, o pozytywnym nastawieniu, przyjemne wizualnie. Autentyczność jest dla nich najważniejsza. Najbardziej aktywni są w czwartki i piątki.

Millennialsi

Millennialsi to ludzie urodzeni w latach 1977-1995, nastawieni bardziej idealistycznie. Największe pokolenie, mające największy wpływ na social media. Dla Millennialsów podstawową platformą jest LinkedIn. Cenią sobie również publikowane w mediach społecznościowych rzetelne oceny i recenzje. 41 proc. korzysta codziennie z Facebooka. 34 proc. młodszych Millennialsów regularnie korzysta z Instagrama. 59 proc. z nich ogląda reklamy w mediach społecznościowych. 5 osób na 6 używa sieci społecznościowych do nawiązywania kontaktów biznesowych. Dla 88 proc. Facebook jest głównym źródłem wiadomości. 87 milionów Millennialsów korzysta aktywnie z serwisu Linkedin (38 proc.). 
Jak do nich dotrzeć: Najlepiej na Facebooku. Zadbaj o ambasadorów i adwokatów marki, by budować zaufanie do Twojej firmy. Podejmuj tematy, którymi żyje pokolenie. Publikuj recenzje swoich produktów. Skoncentruj się na tym, by przekazywać im dodatkową wartość, a nie tylko suche informacje.

Generacja X

Generacja X to pokolenie ludzi urodzonych w latach 1965-1976. Pokolenie lekko zagubione w chaosie współczesności, które nie bardzo wie, dokąd zmierza. Szukają odpowiedzi na trudne pytania i sensu własnej egzystencji. Symbol X oznaczać ma niewiadomą. 36 proc. z nich ma konta na Pintereście. Na Facebooku spędzają średnio 6 godzin 58 minut tygodniowo. Najczęściej dostępni są w sieci od godz. 20-tej do północy. 79 proc. z nich ogląda treści wideo, 58 proc. aktywnie korzysta z YouTube.
Jak do nich dotrzeć: Duże znaczenie mają dla nich treści obrazkowe. Dodawaj do swoich przekazów również tzw. call to action (wezwanie do działania, np. "napisz do nas"). Zainteresowani są luksusowymi usługami i produktami. Wykorzystaj ich marzenia o komforcie i ich nostalgię za czasami młodości. 

Baby Boomers

Baby Boomers to ludzie urodzeni w latach 1946-1964, pokolenie wyżu demograficznego, ludzie starsi, ale aż 91 proc. z nich ma przynajmniej 1 konto w 1 serwisie społecznościowym. Stawiają na dłuższe treści, stawiają Facebooka nad Twitterem. Często dzielą się w sieci swoimi opiniami, biorą udział w ankietach, subskrybują newslettery, biorą udział konkursach. Jedynie 54 proc. z nich posiada smartfona. 58 proc. woli odwiedzić stronę firmową niż profil marki w mediach społecznościowych. 16 proc. z nich spędza na Facebooku przynajmniej godzinę tygodniowo. Zaledwie 5 proc. korzysta z Twittera (z Facebooka - 84 proc.).
Jak do nich dotrzeć: Najlepiej działa interaktywny, angażujący content, np. quizy, ankiety czy konkursy. Treści powinny oferować wiele przydatnych informacji. Zamieść informację o możliwości subskrybcji newslettera. Treści wideo powinny być wolniejsze, bardziej informacyjne (nie krzykliwe wizualnie). 
Źródło: SocialMediaToday
Nowszy post Starszy post Strona główna